Pēc Latvijas Riteņbraucēju apvienības un vortāla Veloriga.lv iniciatīvas sarīkotajā veloceliņa Centrs-Imanta-Jūrmala inspekcijas braucienā Rīgas mērs Nils Ušakovs un vicemērs Andris Ameriks konstatē un uzdod par satiksmes infrastruktūru atbildīgo dienestu pārstāvjiem novērst veselu virkni nepilnību.
Jau šobrīd tiek tīrīts celiņa segums, asfaltētas bedrītes, jauns asfalts uzklāts tunelī pie Imantas stacijas.
Tuvākajā laikā tiks atjaunots veloceliņa marķējums, tā posmos saliktas jaunas norādes. Uz velobraukšanai paredzētajām joslām būs zīmes, ka pa tām nav atļauta staigāšana.
Rīgas mērs Nils Ušakovs brauciena laikā uzdeva Satiksmes departamenta vadībai izveidot vairākus jaunus veloceliņa posmus, tostarp pa Z.A.Meierovica bulvāri savienojot Centrs-Berģi un Centrs-Imanta veloceliņus.
Lai labāk izprastu tos riteņbraucējus, kas ceļu pa veloceliņu mēro ikdienā un arī velotūristus, Rīgas vicemērs Andris Ameriks veloceliņu izbrauca ar velosipēdu, kam piekabināta bērna pārvadāšanas piekabe.
Par satiksmes infrastruktūru atbildīgajām amatpersonām tika uzdots paplatināt uzbrauktuves vairākos celiņa posmos, kā arī pārcelt traucējošās ceļazīmes un reklāmas stabus.
Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadītājs Viesturs Silenieks atzīst: "Veloceliņa inspekcija bija ideāls piemērs kā sabiedriskās organizācijas, konstruktīvi strādajot kopā ar pašvaldību, var vērst notikumus par labu Rīgas iedzīvotājiem. Uzskatu, ka dialogam jābūt ar pozitīvu ievirzi, radošam un ar vēlmi atrisināt problēmu. Šoreiz tas mums izdevās! Pareiza bija ari pieeja uzaicināt Domes izpildvaras vadību, kura personīgi iepazinās ar problēmām. Lidz šim projektētāji un būvnieki ne vienmēr ir sapratuši, ka velo infrastruktūra ir tāds pat produkts kā mašīna, rokassomiņa vai telefons. Ja produkts būs slikts, tad viņu nelietos. Grūti iedomāties, ka autoceļa vidū kāds atļautos atstāt stabu vai krustojuma vidū atstāt bortakmeni. Uz veloceliņiem tā bija ierasta prakse. Domāju, ka Latvijas Riteņbraucēju apvienība šo attieksmi spēs mainīt."
Velosipēdistu vortāla Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks: "Prieks, ka saruna bija lietišķa un, cerams, būs rezultatīva. Braucām, ik pa posmam apstājāmies, fiksējām problēmu, atbildīgās amatpersonas fotografēja, pierakstīja. Skaidrs, ka visas problēmas uzreiz nenovērsīs, taču, cik bija noprotams, jau šovasar gaidāmi būtiski uzlabojumi. Ir uzdots pa Z.A.Meierovica bulvāri savienot Berģu un Imantas veloceliņus, risinājums jāmeklē ielu šķērsojumiem pirms uzbrauktuvēm uz Vanšu tiltu, pa ceļam uz Imantu ik pa posmam nepieciešamas norādes, jāatjauno marķējums, jāsaved kārtībā posms gar Botānisko dārzu, Anniņmuižas bulvāra lokā un daudzās citās vietās jāpārveido, jāpaplatina uzbrauktuves.. tie ir tikai daži darbi, kas tika pārrunāti."
Velotrase Vecrīga-Imanta-Jūrmala ir vecākais veloceliņš Rīgā, kas posmā Imanta-Jūrmala tapis jau 20.gadsimta 80.gados. Trases turpinājums no Imantas līdz Vecrīgai izbūvēts 2001.gadā. Veloceliņa maršruts savieno Rīgas centru ar Ķīpsalu, Āgenskalnu, Dzirciemu, Imantu un Zolitūdi. Tā maršruts sākas no Vanšu tilta - Daugavgrīvas iela - Kliņģeru iela - Kuldīgas iela - Slokas iela - Kandavas iela - Jūrmalas gatve - Imantas 2. līnija un ved gar dzelzceļa sliežu ceļu līdz pilsētas administratīvajai robežai. Veloceliņa kopējās trases garums ir 13 kilometri.
Latvijas Riteņbraucēju apvienība un vortāls Veloriga.lv tuvākajā laikā aicinās uz tikšanos arī Babītes un Jūrmalas pašvaldību vadītājus, lai apspriestu nepieciešamos uzlabojumus veloceliņa posmos, kas iet caur šīm pašvaldībām. Tāpat turpinām apzināt nepilnības un problēmvietas arī uz citiem veloceliņiem. Rakstiet mums!