Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Palīdzēsim pilnveidot likumus un noteikumus par velosatiksmi!

Ziņa publicēta: 08.02.2010 22:34
Vai veloķivere ir jāvalkā obligāti? Vai velosipēdistam pirms gājēju pārejas ir obligāti jāapstājas un ceļš jāšķērso kājām? Vai automašīnām ir jāapstājas vietās, kur to ceļu šķērso veloceliņš? Vai velosipēdistiem diennakts tumšajā laikā obligāti būtu jāvalkā atstarojošās vestes? Vai sodi par velosipēdista notriekšanu autovadītājiem liek būt pietiekami uzmanīgiem?

Šie ir tikai daži no jautājumiem, par kuriem regulāri tiek diskutēts velosipēdistu reālajās un virtuālajās virtuvēs un citviet. Arī veloriga.lv un citos veloportālos ik pa laikam ir aktualizējušās diskusijas par Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) pilnveidošanu, lai likumdošana atbilstu pašreizējai situācijai, īpaši, pieaugošajam mašīnu un velosipēdu skaitam ielās un vajadzībai nodrošināt visu satiksmes dalībnieku - velosipēdistu, gājēju un automašīnu lietotāju - drošību.

Lai noskaidrotu valsts iestāžu vēlmi uzklausīt velosipēdistu viedokli par CSN pilnveidošanu, sazinājāmies ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD). Šī iestāde sagatavo būtisku daļu no likumdošanas uzlabojumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, tai skaitā tādus, kas skar velosipēdistus. CSDD labprāt no velosipēdistiem saņemtu priekšlikumus CSN un citu normatīvo aktu pilnveidošanai. Bet vēlams, lai tie būtu konstruktīvi un velosipēdistu kopienas ietvaros apspriesti un atbalstīti.

Ja Tev ir priekšlikums CSN, Administratīvo pārkāpumu kodeksa vai cita normatīvā akta pilnveidošanai saistībā ar velosipēda lietošanu, lūdzu līdz 10.martam to ieraksti kā raksta komentāru vai nosūti uz e-pastu CSNidejas@gmail.com. Idejas tiks apkopotas, papildinātas un iesniegtas CSDD. Ceram uz Tavu atsaucību.

P.S. Ja zini kādu, kam ir laba ideja un kas vēl nelasa veloriga.lv, noteikti nodod šo ziņu viņam!

Viens no velo entuziastiem ir uztaisījis apkopojumu spēkā esošiem CSN, attiecībā uz velobraucējiem.

Ilustrācijas avots: Salim Virji, Flickr.com

 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Lapas: 1 2  3 4
:: Kristaps 2010.02.09 14:30 Gribu piedāvāt CSDD apsvērt iespēju ieviest Veloreģistru. Velosipēds ir pietiekami vērtīgs īpašums, jābūt attiecīgai uzskaitei un iespējai saukt pie atbildības personu, kas pārvietojas ar velosipēdu bez skaidras izcelsmes. Protams, jāparedz pārejas periods un legalizācijas iespējas.
:: Kristaps 2010.02.09 14:53 Uzskatu, ka obligāti ķiveres būtu jālieto maziem bērniem, kas tiek pārvadāti velosēdeklīšos. Rīgā nereta parādība, ka vecāks uz viena velosipēda pārvadā divus bērnus. Kritiena gadījumā bērnu noteikti cietīs, atšķirībā no pilngadīgā.
:: Kristaps 2010.02.09 14:00 Būtu jānosaka pietiekami atturošs administratīvais sods par velosipēdista notriekšanu, jo tas tomēr ir mazāk aizsargāts satiksmes dalībnieks.
:: Balamute 2010.02.10 13:58 Re, kur ir manis gatavotie izvilkumi no <a href="http://www.velonoma.lv/component/content/article/46-drosiba_uz_celja/75-uz-velosipdistiem-attiecinmie-ceu-satiksmes-noteikumi" target="new">tagadējiem CSN par velobraucājiem</a>.
:: Balamute 2010.02.10 13:36 A jums saiteeshanas funkcija nestraadaa...
:: Mihails 2010.02.10 17:35 15. Būtu jāatļauj velosipēdu vadītājiem braukt pa gājēju ceļu, netraucējot gājējiem - tāpat kā uz ietvēm.
:: James 2010.02.18 15:20 Kā autovadītājs ar vairāk kā 11 gadu stāžu un velosipēdists ar vēl lielāku, kas Rīgas satiksmē regulāri piedalās abos ampluā, ir izveidojušās dažas domas par velosipēdu satiksmi regulējošajiem noteiktumiem:
:: James 2010.02.18 15:48 - gan kā autovadītājam, gan velosipēdistam man nepatīk, ka velosipēds jāstumj pāri gājēju pārejai. Tas kavē laiku gan velosipēdistiem, gan arī pašiem autovadītājiem. Tomēr saprotu arī drošības aspektu. Mans piedāvājums - velosipēdistam pirms gājēju pārejas būtu pilnībā jāapstājas (piem., ar vismaz vienu kāju atbalstoties pret zemi) un jāpārliecinās, ka ceļš tiek dots un šķērsošana būs droša. Vadītājiem obligāti jāļauj šķērsot, bet velosipēdists var barukt pāri (nevis stumties).
:: James 2010.02.18 15:33 - vietās, kur velo celiņi šķērso ceļu būtu jābūt zīmēm un labi pamanāmiem horizontālajiem apzīmējumiem, kas dotu ziņu, kam kurā konkrētajā vietā ir priekšroka. Bet kopumā automašīnu vadītājiem šajās vietās VIENMĒR vajadzētu samazināt ātrumu (lasi: šajās vietās ir uzlikti speciāli ātrumu ierobežojumi) un būt gataviem dot priekšroku velosipēdistiem. Savukārt velosipēdistiem, tā pat kā pie gājēju pārējām, būtu jāpārliecinās, ka ceļš tiek dots un šķērsošana būs droša.
:: James 2010.02.18 15:45 - jāatceļ aizliegums braukt pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš. Mūsu veloceliņi ir nepilnīgi, dažādos posmos dažādi sliktā stāvoklī un ar bieži neskaidriem apzīmējimiem. Ja būs labi veloceliņi, velosipēdisti paši brauks. Ja būs vajadzība braukt citur, velosipēdistam ir jābūt tiesībām ievērojot visus noteikumus braukt citur.
Lapas: 1 2  3 4
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 15 + 2 =
 »
Top.LV