Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Palīdzēsim pilnveidot likumus un noteikumus par velosatiksmi!

Ziņa publicēta: 08.02.2010 22:34
Vai veloķivere ir jāvalkā obligāti? Vai velosipēdistam pirms gājēju pārejas ir obligāti jāapstājas un ceļš jāšķērso kājām? Vai automašīnām ir jāapstājas vietās, kur to ceļu šķērso veloceliņš? Vai velosipēdistiem diennakts tumšajā laikā obligāti būtu jāvalkā atstarojošās vestes? Vai sodi par velosipēdista notriekšanu autovadītājiem liek būt pietiekami uzmanīgiem?

Šie ir tikai daži no jautājumiem, par kuriem regulāri tiek diskutēts velosipēdistu reālajās un virtuālajās virtuvēs un citviet. Arī veloriga.lv un citos veloportālos ik pa laikam ir aktualizējušās diskusijas par Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) pilnveidošanu, lai likumdošana atbilstu pašreizējai situācijai, īpaši, pieaugošajam mašīnu un velosipēdu skaitam ielās un vajadzībai nodrošināt visu satiksmes dalībnieku - velosipēdistu, gājēju un automašīnu lietotāju - drošību.

Lai noskaidrotu valsts iestāžu vēlmi uzklausīt velosipēdistu viedokli par CSN pilnveidošanu, sazinājāmies ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD). Šī iestāde sagatavo būtisku daļu no likumdošanas uzlabojumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, tai skaitā tādus, kas skar velosipēdistus. CSDD labprāt no velosipēdistiem saņemtu priekšlikumus CSN un citu normatīvo aktu pilnveidošanai. Bet vēlams, lai tie būtu konstruktīvi un velosipēdistu kopienas ietvaros apspriesti un atbalstīti.

Ja Tev ir priekšlikums CSN, Administratīvo pārkāpumu kodeksa vai cita normatīvā akta pilnveidošanai saistībā ar velosipēda lietošanu, lūdzu līdz 10.martam to ieraksti kā raksta komentāru vai nosūti uz e-pastu CSNidejas@gmail.com. Idejas tiks apkopotas, papildinātas un iesniegtas CSDD. Ceram uz Tavu atsaucību.

P.S. Ja zini kādu, kam ir laba ideja un kas vēl nelasa veloriga.lv, noteikti nodod šo ziņu viņam!

Viens no velo entuziastiem ir uztaisījis apkopojumu spēkā esošiem CSN, attiecībā uz velobraucējiem.

Ilustrācijas avots: Salim Virji, Flickr.com

 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Lapas: 1  2 3 4
:: Mihails 2010.02.09 10:41 1. Ķiverēm nav jābūt obligātām. Kāpēc? Lasiet šeit: http://www.cyclehelmets.org/ http://bicyclesafe.com/helmets.html http://www.cycle-helmets.com/ 2. Gājēju pārejā velosipēdu vadītājiem vajadzētu atļaut šķērsot brauktuvi, pirms tam pārliecinoties par drošību, kas šobrīd uzlikts par pienākumu gājējiem.
:: Mihails 2010.02.09 10:09 3. Es uzskatu, ka pirms velosipēdu ceļa krustojuma ar citu ceļu jābūt zīmēm "Dodiet ceļu" un "Galvenais ceļš" vienā no ceļiem, lai jebkurš saprastu, kam ir priekšroka. Nav jēgas iedalīt velosipēdu ceļu atsevišķā klasē - tajā var būt tādas pašas zīmes, kādas ir citiem ceļiem (priekšrocības zīmes, ātruma ierobežojuma zīmes, vienvirziena ceļa zīmes, rīkojuma zīmes, stāvēšanas aizlieguma zīmes utt.). 4. Vestēm nav jābūt obligātām, taču obligāti jābūt iedegtiem lukturiem - ne tikai braucot pa brauktuvi vai nomali, bet arī pa ietvi.
:: Mihails 2010.02.09 10:36 5. Būtu jāaizliedz gājējiem bez vajadzības traucēt velosipēdu braukšanai uz gājēju un velosipēdu ceļiem. Pašlaik gājēji iet visā veloceliņa platumā četratā un nereaģē uz to, ka aizmugurē brauc velosipēdists.
:: Mihails 2010.02.09 10:49 6. Vietās, kur velosipēdists brauc krustojumā vai garām vietai, kur izbrauc no blakusteritorijas, pa ietves iedomāto turpinājumu, tam vajadzētu būt tādām pašām tiesībām, kādas ir braucot pa tā paša ceļa brauktuvi. Vadītājiem, kas brauc pa mazāk svarīgu ceļu, vajadzētu dot ceļu arī velosipēdistiem, kas brauc pa galvenā ceļa ietvi. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi cita transportlīdzekļa vadītājam vajadzētu dot ceļu velosipēda vadītājam, kas brauc pa ietves turpinājumu - tāpat kā gājējiem. Šajā gadījumā velosipēdu vadītājiem arī vajadzētu at...
:: Mihails 2010.02.09 10:41 Šajā gadījumā velosipēdu vadītājiem arī vajadzētu atļaut šķērsot nepārtraukto līniju pirms krustojuma. 7. Izbraucot no ietves uz brauktuvi ārpus krustojuma, velosipēda vadītājam jebkurā gadījumā vajadzētu dot ceļu transportlīdzekļiem, kas brauc pa brauktuvi. 8. Svītrot CSN 227. punktu. Ir stulbi, braucot pa galveno ceļu, pirms katra pagalma pārliecināties, vai viņiem tiek dots ceļš.
:: Mihails 2010.02.09 10:13 9. Svītrot CSN 230.6. punktu, jo daudzās vietās velosipēdu ceļi ir izolēti - tie atrodas vienā ceļa pusē, sakarā ar ko no velosipēdu ceļa nevar nokļūt pie objektiem, kas atrodas otrā ceļa pusē, vai arī nevar savlaicīgi pamanīt velosipēdu ceļa sākumu, braucot pa brauktuvi. Vietās, kur aizliegums ir tiešām pamatots, var uzstādīt zīmi "Velosipēdiem braukt aizliegts" ar papildzīmi "Izņemot mopēdus".
:: Mihails 2010.02.09 10:38 10. Apdzīvotās vietās jebkurus manevrus (nogriešanās pa kreisi, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā) būtu jāveic no attiecīgā malējā stāvokļa vienmēr, nevis tikai tad, kad attiecīgā virzienā ir atsevišķa braukšanas joslas. Citiem vadītājiem ir grūti saprast, kāpēc velosipēdists ir apstājies brauktuves malā krustojuma vidū. Dažās vietās no brauktuves labās malas arī nav iespējams nogriezties pa kreisi (piemēram, ja labā malējā josla ir paredzēta sabiedriskajam transportam).
:: Mihails 2010.02.09 10:43 11. Vajadzētu atļaut nebraukt iespējami tuvāk brauktuves malai tad, kad nepieciešams apturēt velosipēdu ceļa kreisajā pusē vai nokļūt ceļa kreisajā ietvē, ka arī gadījumā, ja tur ceļa segums ir krietni sliktāks, nekā nedaudz pa kreisi no tā (kā ir uz daudziem bruģakmens ceļiem). 12. Vajadzētu noteikt, ka drīkst braukt pa ietvi gan labajā, gan kreisajā ceļa pusē, bet pēc iespējas pa ietves labo pusi. Šobrīd uz ietves dažreiz nevar samainīties ar pretējā virzienā braucošajiem velobraucējiem.
:: Mihails 2010.02.09 10:22 13. Autovadītāji būtu bargāk jāsoda par droša intervāla neieturēšanu līdz velosipēdam, kā arī par nogriešanos pa labi, neieņēmot labo malējo stāvokli vai nedodot ceļu velosipēda vadītājam. 14. Velosipēdu un mopēdu vadītāji ir jāsoda par visiem CSN pārkāpumiem, nevis tikai par atsevišķiem, kā ir šobrīd.
:: Kristaps 2010.02.09 14:15 Piekrītu Mihailam par to, ka vestu valkāšanai nav jābūt obligātai. Toties atbalstu, ka diennakts tumšajā laikā ir obligāta vai nu gaismu emitējošu elementu (mirgojošās gaismiņas) lietošana, vai arī atstarojošās vestes valkāšana. Nav normāli, ka tumsā, pie tam, pietiekami ātri brauc melns velosipēdists, tas apdraud visus parējos satiskmes dalībniekus, arī velosipēdistus.
Lapas: 1  2 3 4
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 3 + 2 =
 »
Top.LV