 (Diskutablā) saules taka
2014. gada 5. novembrī pasaules riteņbraukšanas karalistē Nīderlandē 15 jūdzes no Amsterdamas tika atklāts pirmais ar saules baterijām aprīkotais veloceliņš. Nu, kad īpašais veloceliņš darbojies jau nedaudz vairāk kā gadu, joprojām aktuāls ir jautājums, vai šī ideja ir efektīva un to būtu iespējams attīstīt tālāk un izmantot citās pilsētās – ir gan ļaudis, atzīst, ka veloceliņš ir pārsniedzis cerēto, gan viedokļi par to, ka 3,7 miljonus dolāru, kas tika ieguldīti 70 metrus garā veloceļa izveidošanā, būtu bijis iespējams iztērēt efektīvāk.
|
 SIXT velo nomas velosipēdi būs pieejami visu ziemu
2015.gada velo sezonā turpinājusi pieaugt nomas velosipēdu popularitāte un kopējais nomas darījumu skaits ir divkāršojies, sasniedzot divdesmit tūkstošus, no tiem 40% veikti abonementu ietvaros. Visaktīvāk velo nomas pakalpojumus izmantojuši Latvijas iedzīvotāji, kuri veikuši 80% no visiem braucieniem, liecina Sixt velo nomas apkopotie dati.
|
 Ar velosipēdu braukt pa... Temzu
Jau pavisam drīz Londonas iedzīvotājiem būs iespēja ieguldīt savus līdzekļus jaunā sabiedrības finansējuma projektā - būs nepieciešami vairāk nekā 600 miljoni mārciņu, lai radītu peldošu veloceliņu pa Temzu!
|
 Jau pēc četriem gadiem – pilsēta (gandrīz) bez auto tepat kaimiņos
2015. gada 19. oktobrī Oslo dome pasludināja, ka tuvāko četru gadu laikā tiks izveidota sistēma, kuras rezultātā automašīnas pilsētas centrā (ar dažiem izņēmumiem) vispār nedrīkstēs pārvietoties, lai samazinātu piesārņojuma daudzumu. Līdz ar to Oslo kļūs par pirmo Eiropas pilsētu, kurā ieviests šāds aizliegums.
|
 Iztēlojies - pilsēta pilnībā bez auto...
Pilsētas, kurās arvien vairāk attīstās velokultūra, nu jau sāk tikt uzskatītas par normu un nepieciešamu, par loģisku parādību. Tomēr nav noslēpums, ka pilsētas ir izveidotas, pielāgojot tās auto satiksmei. Bet, kā būtu, ja pilsēta - nevis tikai kāda iela vai kvartāls - tiktu izveidota, ekskluzīvi domājot vienīgi par velosipēdistiem un gājējiem?
|
 Velojoslas kā ieguvums visiem - arī biznesiem!
Viens no veidiem kā iegūt vietu aizsargāto velojoslu izveidei ir ielas malā esošo autostāvvietu likvidēšana. Tas satrauc daudzus uzņēmumu īpašniekus - viņi baidās, ka, cilvēkiem nespējot novietot auto pie konkrētā veikala, kafejnīcas vai biroja, tie vairs nevēlēties šo vietu apmeklēt un tā vietā izvēlēsies kādu pieejamāku alternatīvu. Tomēr arvien vairāk pierādījumu liecina, ka tieši velojoslu izveides rezultātā ieguvēji ir visi!
|
|