Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ikdienas šķēršļu josla: Spice-Salu tilts

Ziņa publicēta: 22.08.2012 16:54
Apzinot riteņbraucēju ikdienas maršrutus Rīgā, nākas konstatēt, ka daudzi no tiem ir krietni patālu no oficiāli izbūvētajiem un plānotajiem veloceliņiem. Dažviet bez veloceliņiem var tīri labi iztikt, braucot pa ietvēm vai mierīgākām ielām, citviet, kā, piemēram, K.Ulmaņa gatves posmā no tirdzniecības centra Spice līdz Salu tiltam, velosatiksme ir ne tikai neērta, bet pat bīstama.

Ceļā no tirdzniecības centra Spice uz Salu tiltu izvēlamies braukt pa ietvi gar K.Ulmaņa gatvi. Pirmais pārsteigums mūs sagaida kādus simts metrus no Upesgrīvas ielas krustojuma - aiz tieši ietves vidū novietotā apgaismes staba ietve kļūst tieši divreiz šaurāka. Brīdī, kad piestājam, lai šo vietu nofotografētu, garām pa ielas braucamo daļu pabrauc velosipēdists. Tikai nedaudz vēlāk, izbraucot šo posmu, kļūst skaidrs, kāpēc ielas posmā, kur auto trauc ar 70 km/h ātrumu, riteņbraucējs izvēlas ielas braucamo daļu, ne ietvi.

Nelielu gabaliņu tālāk ietve pēkšņi pagriežas pa labi un atduras... daudzjoslu brauktuvē. Gribētos gan dzirdēt kādu skaidrojumu no Rīgas domes Satiksmes departamenta speciālistiem, kurp apzinīgam riteņbraucējam (piemēram, ārvalstu velotūristam) tālāk būtu jābrauc? Jāgaida nakti, kad pierims auto plūsma, un tad jāmēģina tikt pāri 4 ātrgaitas joslām un sadalošajam zālienam starp tām? Bet varbūt šī vieta speciāli sagatavota pašnāvniekiem?...

Lai nu kā būtu, šoreiz izvēlamies drošāku ceļu - pa kreisi, pa taciņu caur privātīpašumu.

Apbraucot nelielu līkumu, Paltmales ielas galā atkal izdodas atrast gar K.Ulmaņa gatvi izbūvētu ietvi. Skats atpakaļ liecina, ka ietves gals šajā pusē ir vēl mulsinošāks un daudzi izvēlas, riskējot ar dzīvību, turpināt ceļu pa ielas braucamo daļu (atcerēsimies velosipēdistu raksta sākumā). 

Taču nekas patīkams mūs negaida arī priekšā. Lai nebūtu jāpārkāpj ceļu satiksmes noteikumi, braucot "pret spalvu" pa vienvirziena pievedceļiem pie degvielas uzpildes stacijas, nākas piestāt un kāpt nost no divriteņa pie katra ietves gala. Apmales te īpaši augstas.

Alternatīva - iestumt divriteni NesteOil teritorijā vismaz lai pārbaudītu spiedienu velo riepās. Modernais pumpis tiešām lielisks! 

Pabraucot tālāk, secinām, ka augstās apmales raksturīgas ne tikai degvielas uzpildes stacijas apkārtnei. Lūk, Spāres ielas krustojums ar K.Ulmaņa gatvi.

Priekšā vēl viens apliecinājums tam, ka šajā vietā vismaz domes amatpersonas ar kājām nestaigā un ar divriteņiem nebrauc - teju pāri visai ietvei pāraudzis milzu krūms.

Arī šeit mūs sagaida kārtējais tieši ietves vidū uzslietais apgaismes stabs (tiešām tos nevar "iestādīt" kur citur???). Ļoti bīstams velosipēdistiem arī tāpēc, ka pie tā no pretējās puses stiprinātās ceļazīmes ir tieši braucēja galvas augstumā. 

Pie Liepājas ielas ietve izbeidzas ar laika zoba izgrauztu "nobrauktuvi". Krustojums visai dīvains. Liepājas ielas šķērsošana gājējiem nav paredzēta.

Pirms satiksmes pārvada pār dzelzceļu, protams, nav neviena norāde, ka velosipēdistiem (un arī māmiņām ar bērnu ratiņiem) ceļu tālāk būtu ērtāk mērot pa Robežu ielu. Tāpēc arī uz tilta manāmi vairāki velosipēdisti un gājēji. Tilts ļoti bēdīgā stāvoklī, bet tam šoreiz īpašu uzmanību nav vērts pievērst - domes amatpersonas jau svēti apsolījušās nākamgad ķerties pie tā kapitālā remonta. Cerams, rekonstrukcijas projektā nav aizmirsts arī par riteņbraucēju vajadzībām.

Bēdīgs skats paveras mazliet tālāk - vietā, kur gar K.Ulmaņa gatvi izbūvētā ietve pārtop regulētā gājēju pārejā pār Vienības gatvi. Krustojums nesen rekonstruēts, bet par gājējiem, riteņbraucējiem, invalīdiem un māmiņām ar bērnu ratiņiem vismaz šajā pusē aizmirsts... Ietve 20-30 cim augstāka par ielas braucamo daļu! Lai būtu uzskatāmāk, speciāli sagaidām, kad krustojumu šķērsos kāda jaunā māmiņa ar bērnu ratiņiem.

Pavisam dīvaina gājēju pāreja izveidota Telts ielas krustojumā ar K.Ulmaņa gatvi. Ietve augsta tieši pie "zebras". Tālāk apmale pazeminās. Tāpat arī otrpus ielas. Tas speciāli, lai gājēju izklupiens uz braucamās daļas būtu elegantāks?

Aiz līkuma gar žogiem asfaltu ietaupījuši - pārdesmit metri nezkāpēc jānobrauc pa smiltīm (lietainā laikā - dubļiem).

Civilizētā vidē atgriežamies vien krustojumā ar Bauskas ielu. Lieliskas nobrauktuves! Kaut visur mūsu veiktajā ceļā tādas būtu bijušas!

Jau iepriekš izsakām lielu paldies visām tām Rīgas domes amatpersonām, kas šo izlasa un ņem vērā!

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Viesturs 2016.02.20 00:06 Pie esošā varu piebilst, ka šajā maršrutā Starp Nesti un Ventspils ielas krustojumu uzbūvētas dažas jaunas auto uzbrauktuves ar vēl augstākām apmalēm.
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 19 + 3 =
 »
Top.LV