Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ar velosipēdu pār Dienvidu tiltu. Pa ielu - bīstami, pa ietvi - šķēršļu josla

Ziņa publicēta: 03.07.2012 23:48
Pēc jūnija beigās veiktās riteņbraucēju skaitīšanas, par ko jau ziņojām, atklājās, ka pār Dienvidu tiltu stundas laikā no 8 līdz 9 uz darbu dodas 42 riteņbraucēji, no kuriem 3 izvēlas pārvietoties nevis pa ietvi, bet gan ielas braucamo daļu. Tas rosināja izbraukt Dienvidu tiltu, sākot no Slāvu pārvada, un dienas laikā pārliecināties par tā piemērotību vai nepiemērotību riteņbraukšanai.
Savu ceļojumu sāksim no Piedrujas ielas. Tas ir netālu no daudziem zināmā Cenu kluba. Ietve pietiekami plata, lai atvēlētu vietu arī riteņbraucējiem, taču marķējuma nekāda nav, jābrauc uz labu laimi cerībā, ka tiksim uz tilta pirms tas šķērso dzelzceļu.

Apmales pie izbrauktuvēm šajā posmā ideālas - vienā līmenī ar ietvi.

Gājēju celiņš noved līdz labi marķētai, vakaros spoži apgaismotai neregulējamai pārejai pār Lubānas un pēc tam Slāvu ielu. Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem šajā vietā būtu jānokāpj no divriteņa un kājām jāšķērso iela, stumjot riteni. Tos, kas to izdomāja, vajadzētu atvest uz šo kristojumu un parādīt, cik tas bezjēdzīgi - mašīnu šajā posmā tikpat kā nav, pilnīgi pietiktu ar prasību pie šādām pārejām velosipēdam piestāt (kā pie STOP zīmes), lai pārliecinātos, ka autovadītājs, ja tāds tuvumā, pamanījis un braukt tālāk.

Pie paša Slāvu pārvada Slāvu iela jāšķērso vēlreiz. Te gan apmales krietni par augstu.

Lai tiktu pāri dzelzceļam, jātiek līdz ietvei uz tilta. Turp ved metāla kāpnes, pa kurām divritenis jāuzstiepj līdz aptuveni 3-4 stāvu mājas augstumam.

Pāris puišiem, kas pabrauca garām, kamēr fotografēju, kāpnes problēmas nesagādāja, taču, kā tās pievarēt māmiņām ar bērniem, vecākiem, kas, izmantojot bagāžnieka sēdeklīti vai speciālo piekabīti, ved mazuļus uz bērnudārzu vai velotūristiem ar somām apkrautiem divriteņiem? Vienīgo alternatīvo iespēju - liftu - izmantot nedrīkst. Kādam velosipēdu nīdējam ienācis prātā uzlīmēt aizlieguma zīmi uz durvīm! Turpat pie uzraksta, ka liftu novēro (tātad var arī atbraukt un sodīt?). Nejēdzība! 

Citādi Slāvu pārvada šķērsošana problēmas nerada. Aiz tā vien jāpārbrauc atkal pāri ieliņai un pa ietvi jāvirzās Maskavas ielas virzienā.

Arī te gana plata ietve izbūvēta līdz ar tilta pievedceļiem, ļoti dīvaini, ka nav iedomājušies nomarķēt velojoslu uz tās. Riteņbraucēju manāms diezgan daudz, ne tikai to, kas brauc pāri tiltam.

Lai tiktu atkal uz tilta, nākas izbraukt krietnu līkumu - vispirms virzienā uz Krasta ielu un pa to līdz krustojumam pie Lido, tad pāri četrām brauktuvēm. Kad tikts tām pāri, pagriežamies pa kreisi un atkal uz labu laimi virzamies Dienvidu tilta virzienā. Arī te nav nedz gājējiem, nedz riteņbraucējiem (tikai auto) domātas norādes.

Pirms tilta kārtējā neregulējamā pāreja. Labi pārskatāma gan gājējiem, gan velosipēdistiem, gan arī autobraucējiem. Apmales zemas. Kāda jēga stumt riteni pāri zebrai? Pietiktu vien ar īslaicīgu piestāšanu.

Dienas laikā braucot pāri Dienvidu tiltam, uz braucamās daļas manāmi vairāk velosipēdisti, nekā uz ietves. Tiem, kas izmanto divriteni darba darīšanās vai sportam, lielā līkumošana, braucamā stiepšana pa trepēm un stumšana pāri gājēju pārejām īsti neder. Posms, ko varētu izbraukt kādās 4 minūtēs, prasīja pārdesmit minūtes.

Caur Twitter apjautājos arī par citu velosipēdistu pieredzi, šķērsojot Dienvidu tiltu. Te atbildes:
Kristine Kazaka ‏@KristineKazaka
- Es pat nemēģinu tur braukt. Tas man būtu labākais veids, kā no Dārzciema ielas nonākt pie savas draudzenes, kas dzīvo pie CSDD.

L i n d a ‏@sursurs
- Dienvidu tiltam vieglāk braukt pa brauktuvi - nav tik grubuļains un no pārdaugavas nevar normāli tikt uz ietves.
- Slāvu pārvadu neizmantoju, jo baigā mīšanās tais kāpumos un tumšā laikā tur bīstami. Sliedēm pāri tieku pie Jāņavārtiem/Cenukluba.

Gunita Barisa ‏@GunitaBarisa
- otrreiz nebraukšu. :( Nepatika.

Ieva Kantmane ‏@IevaKantmane
- Slāvu pārvads - bezjēdzīgākais jaunais tilts velobraukšanai. Kā braucu pirmo reizi: Tagad braucu pa brauktuvi
- Dienvidu t. - ar uzbraukšanu un veloceliņiem +/- viss kārtībā, bet segums ir vienkārši briesmīgs! Kā tāds var būt jaunam tiltam?!

Una U ‏@UnaUu
- slavu tiltam gribi vai negribi,bet viena gala janes pa trepem,ja negrib risket pa nobrauktuvi ar auto skrieties.

Gatis Bērziņš ‏@Take_Off_s
- Uz Dienvida tilta asfalta segums ir briesmīgs, nu kā tā var nohaltūrēt. Izrādās Latvijā var.

Oskars Popens ‏@oskars_popens
- kad braucu viens tad pa braucamo dalju, kad ar bernu tad pa ietvi un azura pusee pa trepeem stiepjam un lamaajamies uz rigas domi

Linda Briede ‏@eziitis_sidraa
- tas ir pilnīgs absurds,ka tur ir tās kāpnes. Varēja tak izdomāt kādu uzbraucamo daļu, lai var gan māmiņas,gan riteņbraucēji nokļūt

Mārcis Leja ‏@Lejamejais
- tilts kā tilts, satiksme kā satiksme - pārbraucu, aizbraucu un ja vajadzēs braukšu atkal. 70 gan neuzminu, bet bija OK.

 

 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Janka 2012.07.04 11:01 Bieži ir vajadzība tgik pāri Daugavai pa šo tiltu. Nu diezin kas nav, trituāra segums, kurš nesalīdzināmi jaunāks par Vantenieku, ir anormāli sliktas kvalitātes. Liakam paldies ceļubūves speciālistiem. Reāls veļas dēlis ne trotuārs. Vakaros, kad nav tik intensīva auto satiksme, arī mēdzu pa brauktuvi braukt. Nu briesmīga kratīšanās pa to trotuāru.
:: Janka 2012.07.04 11:08 p.s. kad Dievidu tiltu vēl tikai projektēja un prezentēja sabiedrībai, baigi jau zvērējās, ka būs veloceliņi. Bet taču nav. Un interesanti būs pasekot līdzi, kā un ko uztaisīs Zunda kanālaDaugavgrīvas ielas pusē - vai tiešām iela būs gar kanālu, vai tomēr zaļā zona un veloceliņš ? Godīgi sakot uz doto brīdi tur viss izskatās slikti.
:: Māris 2012.07.05 10:14 DT šķērsoju pārsvarā pa brauktuvi, pa trepēm vēl neesmu gājis. Ja nebrauc gluži pīķa stundā un ir uzmanīgs, tad nobrauktuves šķērsot nav problēmu. Brauktuve pietiekoši plata visā tilta garumā, vienā joslā var satilpt auto + velo. Trepes protams ir garām, bet 3 līmeņu krustojumos imho savādāk ir pagrūti, ja vien netaisa kautko līdzīgu ulmaņa gatves gājēju tiltiņiem. Nez kā to dara citur?
:: Austris 2012.07.06 11:08 Vecajiem tiltiem var atrunāties "tie jau padomju laika mantojums", bet jaunajiem pārvadiem, kuru nesen taisīti par milzu naudu nepiedomāt pie velo infrastruktūras ir vienkārši noziegums pret cilvēci. Tos plānotājus un inženierus vajadzētu saukt pie atbildības.
:: Mārtiņš 2012.07.06 15:38 Uzkāpjot pa tām trepēm un pēc tam noripinoties lejā ir vēl viena briesmīga vieta. Tur ir gājēju pāreja, bet no tās nav iespējams redzēt mašīnas, kas tuvojas no labās puses, jo priekšā ir margas. Šoferis tevi ierauga tikai tad, kad esi jau uz pārejas. Tā ir riktīga gājēju pārbrauktuve.
:: Leonīds Osipovs 2012.07.09 01:10 Būvējot šo tiltu tika pretlikumīgi ignorēts Rīgas domes lēmums Nr. 8762 (prot. Nr. 126, 29. par.) no 22.08.2000., kura uzdevums ir "projektējot un rekonstruējot ielas un tiltus, tajos jāiekļauj veloceliņi".
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 13 + 2 =
 »
Top.LV