Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Velojoslu ieviešana būtiski mainīs satiksmes organizāciju pilsētas centrā

Ziņa publicēta: 24.03.2014 20:19
Rīgas ielās šovasar plānots iezīmēt vairākas jaunas velojoslas - pirmās no tām tiks izveidotas uz Brīvības, Elizabetes un Lāčplēša ielas. Autovadītājiem būs jārēķinās ar vēl vienu satiksmes dalībnieku - velobraucēju.

Rīgas velo darba grupas vadītājs Toms Kokins: „Ar velojoslām vēlamies aprīkot vismaz 8 ielas un šo plānu domājam realizēt uz pavasara beigām, vasaru, bet redzot, cik gausi rit saskaņošanas process ar Rīgas domes satiksmes departamentu, VAS „Latvijas Valsts ceļi”, CSDD, Valsts policiju, „Rīgas satiksmi”, saprotam, ka tas var aizņemt vairāk laika. Saskaņošana notiek sēdē, kur mēs nākam klajā ar priekšlikumiem un mūs iepazīstina ar argumentiem un šo iestāžu nostāju. Šobrīd vēl visi aspekti nav atrunāti, bet idejiski valsts un pašvaldības iestādes ir pretimnākošas. Šobrīd galvenās diskusijas ir par risinājumu atbilstību esošajai normatīvajai bāzei.”

Velojoslu ieviešana būtiski mainīs satiksmes organizāciju pilsētas centrā, tiks samazināts autostāvvietu skaits, un arī brauktuves joslu skaits samazināsies. T. Kokins: „Autostāvvietu skaits samazināsies tur, kur būs velojoslas, taču tas notiks vienmērīgi – visas neatņemsim, jo saprotam, ka vietai jābūt gana arī priekš automašīnām. Stāvvietu skaits tiks samazināts uz velojoslu, iebrauktuvju un velosipēdu stāvvietu rēķina.”

Rīgas domes uzdevumā neatkarīgs pilsētplānošanas eksperts Toms Kokins izstrādā koncepciju un shēmu, lai jau pavasarī Rīgas centrā izveidotu ērtu velojoslu tīklu. Plānota iecere velosipēdistiem paredzēt vietu arī uz Vanšu tilta.

Lai ieviestu šādas izmaiņas, nepieciešama rūpīga situācijas izvērtēšana, tostarp jārisina autostāvvietu problēmas. Piemēram, uz Vanšu tilta patlaban atļautais braukšanas ātrums ir 70 kilometru stundā, un bieži vien autovadītāji to pārsniedz, braucot ar ātrumu līdz pat 90 un vairāk kilometriem stundā. Tāpēc, ieviešot atsevišķas velojoslas uz Vanšu tilta, būtu jādomā par papildu drošības elementiem velosipēdistiem. Toms skaidro: „Negribam sasteigt Vanšu tilta satiksmes ierobežojumu realizāciju, jo drošība ir pirmajā vietā. Drošības elementi var būt divējādi – var izvietot ceļu zīmes, bet, kā zināms, tās ne vienmēr ievēro. Vēl satiksmi var ietekmēt, pielietojot fiziskus elementus, piemēram, sašaurinot autojoslas.”

Ņemot vērā, ka satiksmes organizācijā plānotas būtiskas izmaiņas, autovadītājiem un velobraucējiem, šogad paredzēta informatīva kampaņa par satiksmes izmaiņām. Lai ieviestu plānotās izmaiņas, būs nepieciešams veikt arī virkni grozījumu likumdošanā. Šobrīd notiek pārrunas ar satiksmes drošībā iesaistītajām valsts institūcijām, lai veiktu grozījumus nepieciešamajā tiesiskajā regulējumā un termins "velojosla" tiktu ieviests Ceļu satiksmes noteikumos, Latvijas valsts standartos un citos normatīvajos aktos.

ŠEIT var apskatīt ierosināto 2014.gada velojoslu plānu Rīgas vēsturiskajā centrā. Šī gada uzstādījums ir velojoslas ieviest bez būvdarbiem, tā vietā izmantojot marķējumu un zīmes.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Lapas: 1  2
:: arno 2014.03.25 18:18 Mazliet bezjēdzīgs pasākums. Uz vienas ielas ir joslas, bet kad iela beigsies, tad tālāk pa ietvi brauks? Svarīgi jau ir velo joslu tīkls, lai velo braucējs var paļauties uz infrastruktūru. Vai kāds varētu iedomāties, ka Brīvības ielā ir vadi trolejbusam, bet Biķernieku ielā jau vairs nav?
:: Austris 2014.03.25 23:05 Nepiekrītu Arno. Esmu braukājis daudzās pasaules pilsētās. Dažās ir perfekti, citur ne tik perfekti. Taču ikviena īpaša velo josla palīdz, pat tad ja tīkls nav visaptverošs. Ar kaut ko ir jāsāk. Domājot pa kurieni braukt attiecīgi ņemu vērā pieejamo infrastrūktūru. Salīdzinājums ar trolejbusu ir nekorekts, jo ar velo var turpināt braukt gan pa parastu ielu, gan ietvi.
:: Andrejs 2014.03.27 12:21 Ļoti gudri.. Interesanti, cik liels sastrēgums būs dēļ stūlbajiem veloceļiem, piemēram darba dienu vakaros. Sākumā, lai tiek galā ar ceļiem nevis jau ievieš jaunas problēmas.
:: Andrejam 2014.03.29 21:11 Problēmas nebūs, visi pārsēdīsies uz velo, un nebūs nekādu sastrēgumu. Iedomājies 2 pretējas galējības. Kas būtu, ja visi rīdzinieki pārvietotos ar auto? Kāda būtu satiksme, sastrēgumi? Un kā būtu, ja visi rīdzinieki pārvietotos ar velo? Kas ar sastrēgumiem notiks? Kas ar gaisa kvalitāti? Visas sevi cienošās pilsētas nākotni redz pieaugošā velo satiksmē.
:: rex 2014.04.05 08:34 Uz Valdemara ielas atstat tikai velo joslas un sab transporta joslas. Masinam tur galigi nav vietas. valdemara ielai ir lkeliska alterrnativa masinam - Skanstes iela.
:: Mareks Mareks 2014.04.08 15:13 Andrejam: izskatas ka tu esi viens no tiem ignam kam pasam velo nepatik un tapec ka tu izsakies tie stulbie veloceli nav vajadzigi! Bet tu panem velo un pamegini ikdiena pavizinaties uz darbu cauri visai Rigai ar velo un tad es paskatisos kadas bus tavas domas par stulbajiem veloceliem!!!!
:: Pēteris 2014.04.21 22:07 Man, autovadītājam "nogriezīs" daļu manas (par maniem nodokļiem būvētas un uzturētas) infrastruktūras. Vai plānota nodokļu samazināšana autotransportam? No kādiem nodokļu ieņēmumiem plānots uzturēt infrastruktūru velosipēdistiem?
:: Velosipēdists 2014.04.23 11:09 Pēteri, cik zinu, autovadītāju infrastruktūra tiek finansēta, no visu iedzīvotāju kabatas, jo Jūsu-autovadītāju naudiņas nepietiks pašu vajadzībām. Pēc būtības tā ir diskriminācija attiecībā pret velobraucējiem, visi maksā, bet brauc tikai autovadītāji, pie tam viens cilvēks 6 kvadrātmetros.
:: Pēteris 2014.04.27 01:15 Tā ir nepieciešamība tie 6 kvadrātmetri. Pirmkārt tā man neviens divritenis neuzbrauks (sievai ir uzbraukuši). Otrkārt vismaz puse velosipēdisti ir anarhistu bars - ja netici varu iedot paskatīties videoreģistratora ierakstus, kustība pie sarkanās gaismas krustojumā ir ikdiena. Un ņemot vērā mūsu klimatu investēt infrastruktūrā kura vidēji statistiskā gadā lielākajai daļai ir izmantojama tikai pusi gadu maksimums - tas ir neprāts, naudas izmešana, un mana vizināšanās ar 2,2 tonnām pašmasas salīdzinoši ir pat ļoti racionāla.
:: Pēteris 2014.04.27 01:04 Vēl: CSN paredz iekļaušanos plūsmā, kā to plāno izdarīt tie suicidālie radījumi kas pie plūsmas 70 km/h lien uz tās pašas ielas ar velo? Ar tandēmu un divatā tas vēl ir iespējams bet ne jau ar MTB vai pilsētas velosipēdu - vismaz tā stāstīja trenneris komandas braucienā uz velosacensībām.
Lapas: 1  2
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 14 + 2 =
 »
Top.LV