Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Papildināts: Ne veloceliņš, bet šķēršļu josla izdzīvotājiem

Ziņa publicēta: 04.06.2013 13:10
Veloceliņš Skanstes ielā ved tieši cauri sabiedriskā transporta pieturai. Anniņmuižas bulvārī tirgotājs pulcē pircējus pie sava busiņa tieši uz veloceliņa. Kad tas reiz beigsies?!

Jau rakstījām, ka Anniņmuižas bulvārī jau gadiem ilgi novērota situācija, ka kāds zemnieks iekārtojis savu tirgotavu tieši uz veloceliņa. Pa to braucošie riteņbraucēji jau piedzīvojuši sadursmes ar pircējiem. Lasiet rakstu TE.

Taču tā nav vienīgā apzināti radītā gājējiem un riteņbraucējiem bīstamā vieta Rīgā.

No riteņbraucējas Džeinas saņēmām vēl vienas riteņbraucējiem (un arī gājējiem) ne mazāk bīstamas vietas foto. Netālu no Skanstes un Duntes/Valdemāra ielu krustojuma pie Banku augstskolas labi pamanāmi marķētais veloceliņš ved tieši cauri sabiedriskā transporta pieturvietai. Gan gājēji ir neizpratnē, kur stāvēt, gaidot autobusu, gan riteņbraucēji - kur braukt. Konflikta situācija neizbēgama...

Šajā gadījumā būtu bijis prātīgi krietnu attālumu pirms pieturvietas gājēju un velosipēdistu joslas uz ietves samainīt vietām. Un pašā pieturvietā izveidot paplašinājumu, lai riteņbraucēji var netraucēti apbraukt sabiedriskā transporta gaidītājus.

Pār Zemitānu tiltu Centra virzienā braucošie riteņbraucēji spiesti vai nu vienā brīdī kāpt nost no braucamajiem un stiept tos lejup pa kāpnēm (atpakaļceļā - augšup), vai arī izmantot sabiedriskā transporta pieturvietu, lai izbrauktu no ietves uz ielas braucamo daļu un turpinātu ceļu lejup gar sabiedriskā transporta joslu. Jautāti, kad tiks novērsta šāda nejēdzība, Satiksmes departamenta pārstāvji spēj vien apsolīt riteņbraucēju vajadzības ņemt vērā tik tad, kad kaut kad nezināmā nākotnē tiks veikta šī satiksmes pārvada kapitālā rekonstrukcija...

Bīstama vieta ir arī pie veloceliņa uzbrauktuves uz Vanšu tilta Ķīpsalā. Maija beigās tur notika smaga avārija, ko savā Twitter profilā fiksēja Ieva Knāķe-Milberga ‏(@ievakn): "Ne tikai auto un velo, bet arī gājējiem ir svarīgi ievērot veloceliņus. Uz Ķīpsalas veloceliņa cietušais".

Izrādās, problēma atkal ir infrastruktūrā. Ieva raksta: "tas, kā veloceliņš nesaprotami maina pusi pie pārejas, ir augstā māksla, ko nesaprotu." 

 

Uz vēl pāris gan gājējiem, gan riteņbraucējiem bīstamām vietām vēstulē Veloriga.lv  norāda Vilmārs. Tie ir Narvesen kioski Brīvības gatvē pie Ūnijas ielas un pie Lielvārdes ielas. Google attēli uzņemti laikā, kad tajās vietās pamaz cilvēku, taču dienas laikā parasti ir daudz gan gājēji, gan riteņbraucēji un viņu ceļi nemitīgi krustojas.

Narvesen kioska pircēji regulāri atrodas uz veloceliņa. Arī, tuvojoties kioskam vai ejot prom no tā, ne vienmēr pievērš uzmanību, vai netuvojas velobraucējs.


Skatīt lielāku karti

Faktiski šajās vietās būtu nepieciešama arī velojosla gar ielas braucamo daļu, lai tie riteņbraucēji, kas brauc ātri, būtu stimulēti braukt gar ielas malu, bet pa marķēto koridoru uz ietves - vien tie, kas ieraduši braukt lēni. 


Skatīt lielāku karti

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Lapas: 1 2 
:: Min-8 - Anetei 2013.06.07 09:58 Nu no Pļavniekiem tikt uz centru nav problēmu, uz Deglava tilta ietves abās pusēs ir pietiekami platas, lai apbrauktu dažus gājējus vai izmainītos ar pretimbraucējiem, daži drosmīgie brauc arī pa ielu. Un padoms citiem velobraucējiem, cauri centram pa ietvēm nav jānesas >30hm/h, priekš tam ir mazapdzīvoti veloceliņi ārpus centra un ārpus Rīgas. Pats braucu uz darbu un iesvīstu mazāk kā dažs labs savā auto ādas benķī, bet darbā esmu 15 min. ātrāk kā ar sabiedrisko.
:: Gatis Saulesleja 2013.06.07 11:29 jugla - centrs, brīvības gatves velo celiņš ir super. ik pēc 50 metriem dažādas iebrauktuves uz māju pagalmiem, veikaliem. nereti sanāk spiest priekšējās bremzes līdz galam(ar šosejas velo pavizināties uz priekšējā rata), jo redz kāds šoferis neskatoties nogriež ceļu un apstājas tieši priekšā, lielām acīm blenžot, - ko nu?!?...
:: Gatis Saulesleja 2013.06.07 11:57 un kur problēma bija kiosku pārcelt pieturas pusē un tad izveidot velocelina marķējumu? nekur neesmu redzējis, velo celiņu piemērošanu apkārtnei. saprāts jau vien saka, ka apkārtne ir jāpiekārto, šajā gadījumā kiosks jāpārceļ pieturas pusē,jeb jānovieto citā pozīcijā, lai tā klientiem nebūtu jāatrodas uz veloceliņa, un tad jāizveido velo celiņš.
:: Gatis Saulesleja 2013.06.07 11:08 kārtējo reizi pierādās, ātrākais ceļš nav tas vieglākais un pareizākais. un jā, pēc csn ar velosipēdu aizliegts pārvietoties pa ielas braucamo daļu, ja ir pieejams veloceliņš. liels prieks, ka kārtību sargi neņem pie sirds šo niansi, ja velosipēdists pārvietojas, 35 km/h, 40, vai pat vēl ātrāk, jo starp gājējiem tāds ātrums nespēj palikt bez sekām.
:: Gatis Saulesleja 2013.06.07 11:30 savukārt uz braucamās daļas pozitīvais brīdis, - autovadītāji brauc lēnāk un uzmanīgāk. mums visiem ir savas vajadzības un visiem ir kur jānokļūst, vai tas būtu ar velosipēdu, sabiedrisko transportu, kājām, vai personīgo auto (nemaz nerunājot par jauno modi, par skrituļslidotājiem uz veloceliņa, kuri praktiski aizņem 90% platuma). jo ātrāk tiks sakārtoti noteikumi, jo labāk sabiedrībai. bet tikmēr, atliek gausties, protestēt un nepadoties, šo haosu nevar atstāt bez ievērības.
:: Edgars 2013.06.12 09:08 Skanstes ielā pie autobusu pieturas problēma ir atrisināta - velo celiņš it likvidēts (apzīmējumi uz ceļa ir izdzēsti). Paldies Dome! Nav cilvēku, nav probēmu.
:: Leonīds Osipovs 2013.06.12 12:19 Tā viņi to risina - tieši problēmātiskākajās vietās, kurās visvairāk nepieciešams pārdomāts risinājums, un kas būtībā arī ir veloceliņu mērķis - organizēt nepārtrauktu, nodalītu kustību, veloceliņš mistiskā veidā burtiski pazūd. Veloceliņa jēga ir būt tieši tādās vietās, kurās var rasties satiksmes dalībnieku kustības organizācijas problēmas, jo citviet jau arī bez veloceliņa varētu normāli braukt.
:: WTF 2013.06.12 20:32 Ļoti daudz negadījumu notiek pie un uz uzbrauktuvēm uz tiltiem - Vanšu, Akmens, Salu, un jo īpaši VEF tilta. Joslas nav marķētas, bet tur, kur ir marķētas, pa tām slāj gājēji. Kad uzsāks gājēju, skrituļotāju, mopēdu vadītāju un māšu-pašnāvnieču ar bērnu ratiem sodīšanu par atrašanos uz veloceļa???
Lapas: 1 2 
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 16 + 1 =
 »
Top.LV