Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Londonā - tikai velobraucējiem un gājējiem droši kravas auto

Ziņa publicēta: 21.09.2015 19:07
No šī gada septembra Londonā ir aizliegts pārvietoties ar kravas auto, kas sver vairāk kā 3.5 tonnas, ja tam nav speciāla drošības aprīkojuma – sānu aizsargu, lai novērstu velosipēdistu paraušanu zem transportlīdzekļa riteņiem sadursmes gadījumā, un īpaši plaša redzesloka spoguļu. Noteikumu neievērošanas gadījumā iespējams sods pat līdz 1,000 mārciņu apmērā vai transportlīdzekļa vadīšanas tiesību zaudēšana.

Drošības sistēma ir spēkā uz visiem ceļiem (izņemot automaģistrāles) visas diennakts garumā. Šādi noteikumi Londonā ieviesti pirmo reizi – un Londonas mērs Boriss Johansons tos ir nosaucis par „dzīvības glābējiem”, jo līdz šim septiņas no astoņām velobraucēju nāvēm Londonā ir notikušas tieši smago kravas transportlīdzekļu dēļ. Līdz ar to tiek plānots līdz 2020. gadam samazināt uz Londonas ceļiem nonāvēto vai smagi ievainoto velobraucēju, gājēju un motociklistu skaitu par 40%.

Londona ir arī pirmā pilsēta Apvienotajā karalistē, kas ir sākusi nodarboties ar šiem „caurumiem likumos”, kas pirms tam ir ļāvuši dažiem kravas auto pārvietoties pat bez vienkāršākā drošības aprīkojuma – un 18 mēnešu laikā kopš jauno noteikumu pirmās izziņošanas lielākā daļa autobraucēju tiešām ir pielāgojuši savus transporta līdzekļus jaunajiem standartiem.

Tomēr jaunajiem noteikumiem ir arī savi pretinieki. Čārlijs Loids, Londonas Velobraukšanas Kampaņas pārstāvis atzinis, ka jaunā spoguļu sistēma ir laba, tomēr daudzi no kravas auto jau bija atbilstoši šādiem noteikumiem. Daudz noderīgāka būtu auto kabīnes pilnīga pārveidošana – ja kravas auto vadītāji sēdētu autosatiksmes ceļa līmenī, līdzīgi pārējiem autovadītājiem, viņiem būtu iespējams pamanīt visu apkārt notiekošo, un tas atrisinātu praktiski visas problēmas.

Vairāk par šo tēmu lasiet:

https://tfl.gov.uk/info-for/freight/safer-lorry-scheme

http://www.theguardian.com/uk-news/2015/sep/01/lorry-safety-scheme-in-london-aims-to-increase-protection-of-cyclists

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/road-and-rail-transport/11836005/Lorries-without-cycle-safety-measures-banned-from-Londons-roads.html

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 5 + 2 =
 »
Top.LV