2014. gada 19.septembrī, Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros, Latvijas Riteņbraucēju apvienība organizēja ikgadējo velosipēdistu skaitīšanu uz Rīgas tiltiem un pārvadiem. Papildus jau ierastajām vietām, braucēju skaits pirmo reizi tika fiksēts arī Brasā. Kopā iepriekš minētajās vietās laikā no 8 līdz 9 rītā tika saskaitīti 1632 braucēji.
Līdzīgi kā pērn, visvairāk braucēji devušies pāri Vanšu tiltam, turpretī vismazāk – pāri Zemitānu tiltam (skat.1.att.). Analizējot attēlotos rezultātus var secināt, ka 27% visu skaitīto ikdienas riteņbraucēju pārvietojas pāri Vanšu tiltam. Līdzīgi kā iepriekš, viena no braucēju iecienītākajām vietām ir Skolas un Lāčplēša ielu krustojums (pārvietojušies 19% no visiem), kā arī Akmens un VEF tilti.
1.attēls. Kopējais velosipēdistu skaits 8 -9
Šogad 35% no kopējā velosipēdistu skaita bijušas sievietes, turpretī atlikušie 65% - vīrieši. Kā vēsta Latvijas Riteņbraucēju apvienības novērojumi, šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu, sieviešu īpatsvars palielinājies par 4%, tomēr dati apstiprina, ka joprojām vairums ikdienas riteņbraucēju ir vīrieši. Lielā mērā tas saistīts ar velo infrastruktūras trūkumu – jo braukšanai labāki apstākļi, jo vairāk velosipēdu kā ikdienas pārvietošanās līdzekli izvēlas arī sievietes. Sieviešu īpatsvars vislielākais bijis uz Vanšu tilta – šeit, salīdzinot ar 2013.gada septembri, daiļā dzimuma pārstāvju skaits pieaudzis no 28% līdz 33% no kopējā braucēju skaita. (skat 2.att.)
2. attēls. Kopējais vīriešu un sieviešu skaits 2014.gada septembrī
Līdzīgi kā iepriekšējos gados, visvairāk riteņbraucēji (70% no kopskaita) dienas gaitās pārvietojas virzienā uz centru, kas visdrīzāk saistāms ar darba vai mācību vietas atrašanos (skat.3.att.).
3.attēls. Galvenais kustības virziens
Ņemot vērā, ka uz Vanšu tilta ir visintensīvākā velosipēdistu satiksme, katru gadu kopš velosipēdistu skaitīšanas uzsākšanas, Latvijas Riteņbraucēju apvienība apkopo velosipēdistu skaita izmaiņas (skat. 4.att.). Vērojot līkni, var secināt, ka kopējais velosipēdistu skaits ir audzis ik gadu, un, salīdzinot ar pagājušā gada septembri, tas turpina augt joprojām. Šogad vidēji minūtes laikā pāri tiltam izminušies 7,3 braucēji.
4.attēls. Riteņbraucēju skaita pieaugums uz Vanšu tilta
Salīdzinot kopējās velosipēdistu skaita izmaiņas laika posmā no 2013. – 2014. gadam (skatīt 5.,6.,7. attēlus) var secināt, ka velosipēdistu skaits gandrīz visās vietās nemitīgi turpina pieaugt.
5.attēls. Velosipēdistu skaita salīdzinājums 16.09.2013/19.09.2014
6.attēls. Salīdzinājums 2013./2014.gads – kopējais sieviešu skaits
7.attēls. Salīdzinājums 2013./2014.gads – kopējais vīriešu skaits
Atsevišķi tika skaitīti arī braucēji, kuri pārvietojas ar velosēdekļiem. Neatkarīgi no tā, vai tie bijuši tukši vai ar bērniem tajos, tas liecina par bērnu pārvietošanu ar divriteni ikdienas gaitās. Šogad stundas laikā iepriekš minētajās vietās fiksēti 28 braucēji ar velosēdekļiem, turklāt 17 no tiem bijušas sievietes.
Latvijas Riteņbraucēju apvienības un velovortāla www.divritenis.lv (www.veloriga.lv) organizētā skaitīšana notiek jau kopš 2008.gada, un apkopotie dati ir līdz šim vienīgā statistika, kas ļauj spriest par riteņbraucēju tendencēm. Kā iepriekš norādījusi biedrības vadība, skaitīšana netiek veikta ar mērķi noteikt kopīgo riteņbraucēju skaitu - velosipēdisti brauc dažādos laikos un dažādos virzienos, tādēļ to nav iespējams izdarīt. Būtiskākais ir fiksēt velosipēdistu skaita pieauguma tendences. Latvijas Riteņbraucēju apvienībai svarīgi zināt šos faktus, konsultējot pašvaldību par nepieciešamo infrastruktūru.
Velosipēdistu skaita konstatēšana nebūtu iespējama bez palīgiem. Latvijas Riteņbraucēju apvienība izsaka pateicību Mihailam Simvulidi, Mārim Jonovam, Ārim Kundziņam, Viesturam Sileniekam, Mārtiņam Garkalnam, Oļegam Faizovam, Marijai Baņinai, Ilzei Gardai, Dainim Kreilim, Marutai Laģei, Robertam Jaunzemam-Pētersonam, Kārlim Krēķim, Jānim Ābolam un Uldim Briedim.