Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
Draudzīgs velosipēdistam
Par Draudzīgs velosipēdistam
Draudzīgs velosipēdistam laureāti
Piesaki velodraudzīgos!
Nedraudzīgs velo
Viņi palīdz velo zagļiem!
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Valmiera

Ziņa publicēta: 05.12.2012 13:14
“Draudzīgs velosipēdistam” piešķirts 2012. gadā par veloinfrastruktūras - veloceliņu tīkla un velonovietņu izbūvi pilsētā.

Velosipēda kā ērta un ātra pārvietošanās līdzekļa izmantošanu un veloinfrastruktūras izveides nepieciešamību Valmierā lielā mērā nosaka Gauja, kas savieno divas vienlīdz lielas pilsētas daļas. Iedzīvotāju ērtai un ātrai nokļūšanai no vienas pilsētas daļas uz otru, izmantojot abus gājēju tiltus pār Gauju, jau vairāk nekā pirms 10 gadiem pirmie veloceliņi tika izveidoti sabiedriskā kārtā.

Veloceliņu attīstība maģistrālo ielu rekonstrukcijas projektos

Valmiera ir izvēlējusies veloinfrastruktūras attīstības ceļu kompleksā risinājumā ar maģistrālo ielu rekonstrukcijas projektiem. Vietās, kur to atļauj ielu parametri, tiek izveidotas vienvirziena vai abu virzienu velojoslas kopā ar gājēju celiņiem. Šobrīd ērta velosatiksme tiek nodrošināta vairāk nekā 8 kilometru garumā – 2,6 kilometri Rīgas ielas abās pusēs, 1,8 kilometri Stacijas ielas abās pusēs un Cēsu ielas aplī, Tērbatas ielas vienā pusē 870 metri, Valkas ielas vienā pusē posmā no Tērbatas ielas līdz pilsētas robežai – 650 metri, Brenguļu ielas vienā pusē 850 metri un Matīšu šoseja 1,450 kilometri abās ielas pusēs. Līdz ar rekonstruētā tilta pār Gauju atklāšanu, velosipēdistiem ērta kļūs arī Gaujas šķērsošana pilsētas centrā. Nākamgad plānota Lāčplēša ielas rekonstrukcija ar gājēju, velosipēdistu celiņa izveidi, kas nodrošinās ērtu pilsētas šķērsošanu ar velosipēdu visā tās garumā.

Lai gan ielu rekonstrukcijas projekti tiek veikti dažādos laikos, atbilstoši iepirkuma rezultātiem tos veic dažādi būvuzņēmēji, Valmieras pilsētas pašvaldības ielu plānošanas speciālisti atzīst, ka tieši Latvijas valsts standarts “Velobūvju projektēšanas noteikumi” ļauj nodrošināt vienotu veloinfrastruktūras attīstību visā pilsētā. Lielāko neapmierinātību velobraucēju vidū izraisa pieļaujamā 2 centimetru apmale uzbrauktuvēm, kas pozitīvi – no otras puses, mazliet samazina velosipēdistu pārvietošanās ātrumu. Aktīvā tūrisma centra EŽI vadītājs Rolands Melbārdis uzskata, ka veloceliņa neesamība Valmieras centrā, kas nav izveidota uz galvenās ielas neatbilstošā ietvju platuma dēļ, nav šķērslis, lai pārvietotos pa ielām vai ietvēm. Aiz pieticīgā velosipēdistu apmierinājuma “cik labi, ka vispār par mums domā”, Valmieras pilsētas pašvaldība nākamajos projektos ņems vērā arī velosipēdistu iebildes par marķējuma trūkumu agrāk izveidotajos maršrutos un 2 punktu pieslēguma statīvu esamības vēlmi esošo vietā.


Nākotnes ieceres veloinfrastruktūras attīstībā

Lai veicinātu velo kā vienu no videi draudzīgākajiem un cilvēka veselību nostiprinošiem pārvietošanās veidiem izmantošanu pilsētā un ļautu Valmieras viesiem apskatīties pilsētas zaļākās un klusākās vietas, pašvaldība ir izstrādājusi skiču projektu 11,2 kilometru gara veloceliņa izveidei, iekļaujot zaļās teritorijas gar Gaujas abiem krastiem, abus gājēju tiltus, parkus un mazākas nozīmes ieliņas. Satiksmes organizācijai vietās, kur veloceliņam pieslēdzas ielas, paredzēts izvietot stendus ar veloceliņa trasi. Jau izveidotā veloinfrastruktūra un nākotnes ieceres norāda, ka pilsētā tiek domāts gan par iedzīvotāju, gan pilsētas viesu – tūristu mobilitāti. Valmieras Tūrisma informācijas centrs izveidojis velomaršrutu ar Valmieras skaistākajām apskates vietām.


Drošība

Palielinoties velosatiksmes dalībnieku skaitam Valmieras ielās, arvien aktuālāks kļūst drošības jautājums. Velosipēdistu drošībai veloceliņus, kas izveidoti tieši ielas brauktuves malās, norobežo ceļa drošības barjeras vai margas. Jaunākie veloceliņi ir aprīkoti ar ceļazīmēm un marķēti ar krāsojumu.

Vidzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Prevencijas grupas vecākā inspektore Dace Jukāma informē, ka oktobrī un novembrī reģionā reģistrēta informācija par 19 velosipēdu zādzības gadījumiem. Valmieras iecirknī – par 6. Pārsvarā nozagti pie veikaliem vai kāpņu telpās bez uzraudzības atstāti un nepieslēgti velosipēdi. Tikai vienā gadījumā nozagts saslēgts velosipēdu stāvvietā novietots velosipēds. Tikai vienā gadījumā velosipēda īpašnieks, vēršoties ar iesniegumu policijā, varējis nosaukt nozagtā velosipēda rāmja numuru.

Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Aldis Pāže informē, ka laika posmā no šā gada 1. janvāra līdz novembrim Valmierā fiksēti 533 pārkāpumi, ko izdarījuši velobraucēji. Valmierā notikuši 11 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti velobraucēji, no tiem 2 gadījumos velobraucēji atradās alkoholisko dzērienu ietekmē. Ceļu satiksmes negadījumos Valmierā cietuši 7 velobraucēji bez letālām sekām. Alkoholisko dzērienu ietekmē konstatēto velobraucēju skaits Valmierā – 353.


Uzvedības kultūra

Valmieras pilsētā dominē apvienotie velogājēju celiņi, tāpēc liela nozīme labai sadzīvošanai ir gājēju un velosipēdistu uzvedības kultūrai un ceļu satiksmes noteikumu ievērošanai. Un pats pirmais, ar ko jāsāk, katram jāievēro sava josla! Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas Valmieras nodaļas datiem 2012.gadā no janvāra līdz novembrim eksāmenu velosipēdista apliecības iegūšanai nokārtojuši 295 velosipēdisti, no kuriem 128 tas nav izdevies ar pirmo reizi. Kā atzina CSDD Valmieras nodaļas pārstāve Monta Kļaviņa, viens no iemesliem šādai statistikai ir tas, ka velosipēda vadītāja apliecības iegūšanai nepieciešamās zināšanas un iemaņas velosipēdisti apgūst pašmācības ceļā. Visaktīvākie eksāmenu kārtotāji ir jaunieši pēc 12 gadiem un vecāka gada gājuma cilvēki, kuri sastapušies ar policijas darbu.

Lai uzlabotu jauniešu zināšanas, Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvalde Valmierā piedāvā pirmsskolu vecāko grupu audzēkņiem un sākumskolu 1.-5.klašu skolēniem preventīva rakstura nodarbības kopā ar Runci Rūdi un Bebru Bruno mācību klasē par velosipēdu un tā aprīkojumu, gājēja uzvedību, ceļu satiksmes noteikumiem un zīmēm. Šogad nodarbības apmeklējuši jau 500 bērni, ne tikai no Valmieras pilsētas.


Velobraukšanas veicināšana

Iecere par BMX kā interešu izglītības sporta programmas iekļaušanu Valmieras Bērnu sporta skolas piedāvājumā un BMX trases izveides zem nojumes tehniskā projekta izstrāde ir tikai lielākie velosporta attīstības ieceru piemēri nākamajam gadam. Turklāt pavisam drīz velosipēds kā vides objekts kļūs par neatņemamu pilsētvides sastāvdaļu, iemūžinot Māra Štromberga un BMX komandas sasniegumus. Lai popularizētu veselīgo un zaļo pārvietošanās veidu, Valmieras pilsēta ir atvērta dažādiem velo pasākumiem, piemēram, Latvijas čempionātam SEB Kalnu divriteņu maratonā posmā Cēsis – Valmiera, A.Pizika kausam velokrosā u.c.

 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 5 + 1 =
 »
Top.LV