Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Iespējams apskatīt Rīgas pašvaldības izglītības iestāžu pētījuma prezentāciju

Ziņa publicēta: 13.02.2014 12:38
Šī gada 13.februārī pulksten 12.30 Rīgas domē norisinājās preses konference, kurā tika prezentēti Rīgas pašvaldības izglītības iestāžu pētījuma rezultāti. Pētījuma mērķis bija apzināt situāciju Rīgas pašvaldības izglītības iestādēs ceļu satiksmes drošības, kā arī riteņbraukšanas veicināšanas jomās. Kopā tika apkopotas atbildes no 149 pašvaldības bērnudārziem un 114 skolām.

Pētījuma rezultāti vēsta, ka bieži vien skolās un bērnudārzos jūtams apjukums, jo nav saprotams arī piedāvāto mācību materiālu klāsts. Vērojamas arī vairākas kopsakarības, kā, piemēram, izglītības iestādes, pie kurām ir velosipēdu novietnes, ir daudz velosipēdu un bērniem tiek mācīti ceļu satiksmes noteikumi. Taču izglītības iestādēs, kuras pat aizliedz braukt ar velosipēdiem, netiek arī mācīti ceļu satiksmes noteikumi. Lai veicinātu situācijas uzlabošanu, Latvijas Riteņbraucēju apvienība sadarbībā ar Rīgas mēru ir izstrādājusi priekšlikumus, kuri tiks analizēti prezentācijas laikā.

Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks: "Šobrīd Rīgā ir 35 118 bērnu vecumā no 12 līdz 19 gadiem, taču tikai 6483 bērniem ir velo, moto vai auto tiesības. Tas nozīmē, ka 82 % bērnu atrodas satiksmē un nepārzina ceļu satiksmes noteikumus. Nemācīt tos un neļaut braukt ir noziegums pret bērnu, un šis pētījums parāda, kurās izglītības iestādēs ir tā ir problēma. Dažas skolas ir teikušas, ka tā nav prioritāte. Tas nozīmē, ka šīs iestādes publiski pasaka, ka skolai nerūp un ka bērni var iet bojā satiksmes negadījumos. Skolām vajadzētu but tām, kuras māca jauno, moderno un attīsta bērnus, nevis ierobežo to attīstību.

Viena no lielākajām problēmām Latvijā ir mazkustīgs dzīvesveids un to apstiprina fakti, ka mirstība no mazkustīga dzīvesveida un tā radītām sirds asinsvadu kaitēm ir gandrīz 15 000 gadā. Ja nepievērsīs bērnus kustībai, tad viņi ir potenciālie šīs statistikas papildinātāji. Velosipēds ir arī veids, kā vecākiem samazināt izdevumus uz transportu. Ja no mazotnes sāks braukt ar bērnu kopā uz skolu, tad bērnam sasniedzot 10 gadu vecumu, vecākiem vairāk nevajadzēs uztraukties par to, kā bērns uzvedas satiksmē – bērns būs koordinēts, fiziski attīstīts un zinās ceļu satiksmes noteikumus. Braukšana ar velosipēdu uz skolu nav tikai izklaide, bet tā ir daudz lielāka garantija, ka bērns būs apguvis noteikumus, jo, lai mācītos, nepieciešama motivācija. Vai iespējama lielāka motivācija, kā dabūt vadītāja apliecību? Vadītāja apliecības esamība apliecina, ka bērns pārzina ceļu satiksmes noteikumus ne tikai kā riteņbraucējs, bet arī kā gājējs, pasažieris, kurš aizrāda saviem vecākiem par noteikumu pārkāpšanu un ir saprotams, ka bērns visdrīzāk mašīnā piesprādzēsies pats, ja vecāki viņu nepiesprādzēs."

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs: "Ir svarīgi, lai jebkurš satiksmes dalībnieks izprastu ceļu satiksmes noteikumus. Bet, līdz ar noteikumu apgūšanu, būtu nepieciešams, lai ikviens riteņbraucējs pārvietotos godīgi, netraucējot citiem satiksmes dalībniekiem. Rīgas dome ir izrādījusi iniciatīvu un jau pāris gadus pie izglītības iestādēm tiek izveidotas velosipēdu novietnes."

Ceļu satiksmes drošības direkcijas sabiedrisko attiecību speciāliste Valda Kjaspere: "Vēlos izcelt lielisku piemēru - Ādažu vidusskolā šonedēļ ir projektu nedēļa. Sestās klases skolēniem šīs nedēļas laikā dots uzdevums - iegūt velosipēdista tiesības. Manuprāt, šāda tradīcija būtu aktuāla arī citās skolās, tajā skaitā Rīgas pašvaldības izglītības iestādēs. CSDD ir iesaistījušies vairākās akcijās, kurās daļa skola arī ir iesaistījušās. Bet mani pārsteidz, ka dažas izglītības iestādes pat nezina, kādus materiālus izmantot bērnu izglītošanas procesā. Gan mūsu mājas lapā, gan Izglītības un zinātnes ministrijas lapā ir izvietoti dokumenti, ar kuru palīdzību vislabāk būtu apmācīt bērnus ceļu satiksmes drošības jautājumos. Manuprāt, problēma nav jāmeklē vienā virzienā - arī pašiem pedagogiem būtu jāizrāda interese bērnu apmācīšanā. Ja skolotāji, audzinātāji nebūs motivēti, tad arī pašas apmācības nebūs kvalitatīvas, tas būs kļuvis par uzdevumu, kuru darāmā lietu sarakstā varētu atzīmēt kā izdarītu."

Latvijas Velo informācijas centra valdes priekšsēdētājs Oļegs Stoļarovs: "Mēs sadarbībā ar Valdu Kjasperi jau vairāk kā 10 gadus braucām uz skolām, lai piedalītos bērnu izglītošanas procesā, bet, diemžēl, šī iniciatīva izzuda - tā tika realizēta tikai uz entuziastu darbošanos. Bet, laikā, kad mēs aktīvi izglītojām bērnus Rīgas pašvaldības skolās, tas netika aizmirsts. Pēcāk pie manis sāka strādāt kurjers, kurš atcerējās, ka mēs mācījām ceļu satiksmes noteikumus arī viņa skolā. Bērni tādas lietas neaizmirst."

Pirmsskolas izglītības iestādes "Rotaļa" vadītāja Guna Valdone: "Neskatoties uz to, ka pie mūsu izglītības iestādes nav izveidotas velosipēdu novietnes, 72% no 80 bērnu vecākiem savas atvases ved uz bērnudārzu ar velosipēdiem. Manuprāt, tas ir ļoti augsts rādītājs. Daudz kas ir atkarīgs no pedagogiem - pirmsskola ir laiks, kad bērna domāšanā tiek likti pamati, par ko mēs cenšamies rūpēties. Velobraukšana arī ir viens no veidiem, kā nodrošināt bērnu fizisko noslodzi."

Pētījuma prezentāciju var apskatīt šeit:

Lasi arī saistīto rakstu šeit.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 5 + 3 =
 »
Top.LV