Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ko politiķi domā par Kritisko masu?

Ziņa publicēta: 29.05.2013 18:34
Kāda ir jūsu un jūsu partijas attieksme pret kritisko masu? – šis bija viens no jautājumiem, ko īsi pirms pašvaldību vēlēšanām uzdevām Rīgas deputātu kandidātu sarakstu līderiem Latvijas Riteņbraucēju apvienības sadarbībā ar Rīga Radio rīkotajā diskusijā.

Guntis Belēvičs (Latvijas Zaļā partija):
- Ja šobrīd Rīgas domes Satiksmes departamentā tikai viena persona nodarbojas ar velo infrastruktūras jautājumiem, kad es būšu mērs, tad būs vismaz trīs šādas personas. Reizē ar velo infrastruktūras attīstību protesta brauciens noplaks. Jau šobrīd vajadzētu cilvēkiem, kas brauc šī velobrauciena priekšgalā, pajautāt, kas tad ir tas, pret ko viņi protestē un vajadzētu to noformulēt kā konkrētu rakstisku dokumentu Rīgas domei.

Aleksandrs Kiršteins (VL!-TB/LNNK):
- Mēs kādas reizes desmit atpaliekam no lielajām pilsētām, kas apkārt Baltijas jūrai. No Kopenhāgenas vai Stokholmas. Ja tā nebūtu, nekādas Kritiskās masas nevajadzētu – nebūtu jābrauc pa trotuāriem cilvēkiem virsū un jābaida pensionāri.

Sarmīte Ēlerte (Vienotība):
- Mani draugi piedalījās Kritiskajā masā un šī ir kustība, kas norāda, ka Rīgā ir ļoti nopietna problēma. Mašīnu dominante Rīgā nemazināsies, ja mašīnām vēl joprojām pastāvēs visas ērtības. Mūsu priekšlikums ir kā Briselē – viena diena, kad Rīgā var pārvietoties tikai ar kājām vai velosipēdiem. Šo kritisko masu nevis domāt kā noplacināt, bet viņu audzēt un radīt citas attiecības Rīgas dzīves telpā. Un mašīnām, loģiski, būs jāsarūmējas. Ja mašīnām būs ērti, viņas plūdīs uz centru. Kad vairs nebūs ērti, viņas vairs neplūdīs uz centru. Kritiskā masa arī turpmāk varētu būt ļoti noderīga, jo ir jābūt tiem līderiem, kas vienmēr norāda uz tām problēmām, kas vēl nav atrisinātas. Rīcībai ir jāseko velobraucējiem. Naudai ir jāseko velobraucējiem. Viņi ir pareizākie aģenti, kas dod informāciju par to, kas ir vajadzīgs, jārisina vai ir nepietiekami.

Andris Ameriks (Saskaņas centrs/Gods kalpot Rīgai):
- Ceļu satiksmes noteikumi ir obligāti visiem. Gan kājāmgājējiem, gan velosipēdistiem, gan autobraucējiem. Un tas, ka maija pirmajā datumā tiek atklāta velosezona un tas tiek darīts kopā ar Valsts Ceļu policiju, sabiedriskajām organizācijām, tie ir svētki. Ir iespēja arī daudzām sabiedriskajām organizācijām paust savu viedokli. No visiem satiksmes dalībniekiem Rīgā pagājušajā gadā apmēram 7% bija velosipēdisti. Visticamāk šogad šis procents pieaugs. Es gribu uzsvērt, ka būtiskākais ir satiksmes drošība. Visiem. Autobusa vai trolejbusa sānu skata spogulis atrodas tieši tajā pašā augstumā, kur velosipēdista galva, kad viņš brauc gar sabiedriskā transporta joslu. Savstarpējā cieņa un uzmanība ir ļoti būtiska.

Guntis Belēvičs:
- 1.maijā Amerika kungs un Ušakova kungs pabrauca garām Arkādijas parkam, kurā mēs tobrīd takojām, un es redzēju, ka jums abiem diviem galvā ir ķiveres. Faktiski, manuprāt, tas ir signāls velobraucējiem, ka Rīgā braukt ar velosipēdu nav droši.

Andris Ameriks:
- Pēc Ceļu satiksmes noteikumiem ķivere ir rekomendējoša. Obligāti ķiveri jālieto bērniem no 7-12 gadiem.

Guntis Belēvičs:
- Es to uztvēru kā signālu, ka Rīgā nav droši...

Andris Ameriks:
- Ja jūs tādā veidā teicāt, tad vēl kādus gadus 7-8 atpakaļ arī kalnu slēpotāji viens otrs braukāja ar vilnas cepurītēm. Šodien lielākā daļa kalnu slēpotāju lieto ķiveres. Ķivere ir vēl viena papildus drošība, ja kas notiek. Galva laikam ir pati svarīgākā ķermeņa daļa.
 

Sarmīte Ēlerte:
- No Amerika kunga teiktā mēs varam secināt, ka arī nākamos četrus gadus nekas nemainīsies, jo sabiedriskais transports brauc ar spogulīšiem, tas nozīmē, ka nebūs Brīvības ielā velobraucēju joslas. Tas nozīmē, ka nebūs velobraucēju joslas ielās, kur iet, piemēram, tramvajs un kur tās var ierīkot. Un vēl joprojām Rīgas ielās dominēs autobraucēji, vēl joprojām tiks dalīti „pareizie” un „nepareizie” riteņbraucēji, un Kritiskā masa, es saprotu, ir pilnīgi nepareizie. Kas nozīmē: Rīgas domes pašreizējai varai nav attīstības vīzijas par to, kādai ir jābūt dinamiskai, modernai, kompaktai, iedzīvotājiem ērtai pilsētai.

Andris Ameriks:
- Kārtējo reizi Ēlertes kundze neko nav sapratusi, par ko mēs runājam. Diemžēl...

 

Visu diskusiju varat noskatīties http://youtu.be/_i83Cy6Dx2s 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: mr. t. 2013.05.30 08:43 Būs ļoti žēl, ja tiks ievēleti pašreizējie. Jo ja viņiem bija kādas idejas vai labi nolūki attiecībā uz riteņbraucējiem, viņiem jau bija dots laiks tos realizēt. Pagaidām izskatās, ka viņi ir tikai diskusiju karaļi un galvenais ir uzvarēt diskusijā, nevis reāli strādāt. Būtu pēdējos 4 gadus strādājuši, nebūtu vajadzības pēc šādām diskusijām.
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 6 + 2 =
 »
Top.LV