Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ar velosipēdu cauru ziemu

Ziņa publicēta: 30.09.2009 10:26
Redzot straujo ikdienas velosipēdistu skaita pieaugumu Rīgā un iepriekšējā gada tendences, ir skaidrs, ka nepieredzēti liels velosipēdistu skaits pilsētas ielās būs manāms ziemas mēnešos. To apliecina arī Veloriga.lv aptauja, kur gatavību braukt ar velosipēdu cauru ziemu apliecina vairāk kā 40% balsotāju. Esam tam gatavi?
Tiem, kas vēl nav izmēģinājuši braukšanu cauru ziemu, noteikti interesē, kā jāsagatavojas (riepas ar radzēm, drēbes, sejas maskas...). Tāpēc gribētos uzklausīt to velosipēdistu pieredzi, kas riteņo cauru gadu. Gan velokurjeri, gan žurnālists Aidis Tomsons saka - svarīgi ir kārtīgi saģērbties, neizbraucami sniegi Rīgā ir tikai dažas nedēļas gadā (rakstu lasiet ŠEIT). Kā domājat jūs?
Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Lapas: 1  2
:: Māris 2009.09.30 12:59 1. velo ar vienu pārnesumu un al rāmi(aukstā laikā pārslēdzēja trosītes iesalst, tērauda rāmi saēd sāls, al cieš mazāk), protams, ja uzturat rāmja krāsojumu labā kārtībā, tad arī tēraudam nekas nekaitēs. 2. Jāģērbjas atbilstoši temperatūrai, veicamajam attālumam un ātrumam ar kādu brauksiet, jo ja brauc ātrāk vairāk svīst un te parastā dūnu virsjaka nederēs, nosalsiet, es pārvietojos cik mierīgi iespējams, lai nesasvīstu
:: Māris 2009.09.30 12:29 3. Jārēķinās, ka ziemā ceļi ir vairāk slapji, līdz ar to V bemzes ir mazāk efektīvas(slapja aploce mazina bremžu efektivitāti), kā arī gadās, kad aploces apledo un tad no V bremzēm vispār nekādas jēgas. Ideāli būtu disku bremzes vai tml. tuvāk pie rumbas esošas bremzēšanas sistēmas 4. pats cenšos nepārvietoties ar velo, ja temperatūra ir zemāka par -10 grādiem, jo pastāv risks apsaldēt plaušas it sevišķi aktīvāk braucot.
:: Māris 2009.09.30 12:58 5. Lai pats būtu sausumā lietoju ūdensnecaurlaidīgas virsbikses un ja vajadzīgs arī mokasīnus. Zem šāda ekipējuma esmu braucis arī uzvalkā. Virsbikses nopērkamas gandrīz jebkurā sporta veikalā, der arī slēpotāju bikses. 6. atkarībā no tā cik lielas ekstrēmās izjūtas gribat brauciet vainu ar vai bez radžotām riepām. Būtībā jau ledus Rīgā nav bieža parādība, bet ir gadījies vairākas reizes, kad nolīst lietus un uzsalst, es tad pat gājējus apskaudu. Pa sniegu braucot arī drošāk jūtos ar radzēm, jo nav zināms, kas apakšā.
:: Māris 2009.09.30 12:31 Vēl par V-bremzēm Slapjos apstākļos bremžu kluči manāmi ātrāk dilst, ir gadījies, ka jauni kluči nodilst nedēļas laikā nobraucot tik kādus nepilnus 100 km, pārsvarā pa lietu.
:: vektorz 2009.10.05 00:17 Jau vairākus gadus braukāju ar velo visu gadu. Nekādas vainas. Visneforšākais laiks ir rudens, kad ir slapjš, vai ziema, kad ir slapjdraņķis. Ja ir labi piesalusi ziema, tad viss ir kārtībā. Vislabāk ģērbties līdzīgi, kā uz kalna. Ir nācies "nolikt acis" uz ledus, bet tas gadās arī gājējiem. Speciālas riepas nelietoju. Nekas līdz šim vēl nav aizsalis vai piesalis. Pats esmu braucis arī zem -10 grādiem, bet, protams, kā Māris jau rakstīja - svarīgi netrakot. Gan tāpēc, ka var apslimt, gan tāpēc, ka vieglāk kaut kur ieslīdēt! Sniega putenī braukt ir awesom...
:: Sergejs 2009.11.05 21:26 Mana pieredze. Braucu arī gadījumos, ja temperatūra ir krietni zem -10. Radzes neesmu meģinājis, tikai ziemā lieku riepas ar platāku protektoru. Apģerbs - džinisi, zviedru armijas frencis, armijas tipa zabaki. Tātad neka speciāla. Velo sagatavošana. Uzlaboju dubļu sargus, uzliku papildus gabarītlukturi. Man ir V-brakes. Kādu laiku lietoju "3 krāsu" bremžu klučus. Tie ir labāki + resursa ziņā un darba efektivitātē nav salīdzināmie ar parastajiem melniem (tos vairs neizmantoju). Ziemā tie arī tā nenodilst kā parastie (no mārta beigām nobraukti > 7000km un tie...
:: Sergejs 2009.11.05 21:40 joprojām strādā). Pēc kāda laika noņemšu pāsreizējos ratus un uzlikšu vecos, kā arī noņemšu visas kaut cik vērtīgas detaļas un uzskrūvēšu vislētākās (lai pēc ziemas uzreiz mestu miskastē). Jā, galvenais ir uzmanīgi braukt, bet tā pieredze atnāk ļoti ātri. Un nebloķēt riteņus bremzejot (ABS princips). Lai jums laimīga ziema!
:: Matias 2009.11.06 12:18 Nu jau 3 ziemas katru dienu uz velo! Braucu ar tādu pašu komplektāciju kā vasarā! Sliku riepas ar fixed gear ričuku - biezā sniegā griežas labi iekšā un min tikai. Apģērbs - biezāki velocimdi un viss pārējais tāds pats, kā pārvietojos ar kājām. Biežāk jākopj velo - sāls uz ielām manāmi var sačakarēt visu prieku.
:: ziepe 2009.11.20 18:39 pa sniega (un tam komplektā esošo sāls+smilšu) šļuru nebraucu, žēl riteņa. ja vairāk par -10, tad arī nē. bet vispār jau tā ir baigi reti. pārsvarā tā ziema kā tagad - silts un apmācies. mugurā parastie džinsi, zem tiem zeķubikses (baigi labi silda :D), zābakos labāk kādas 2 zeķes. augšā 2-3 plānas kārtas (atkarībā no aukstuma) + mētelis, lai dipītim silti. cimdi, cepure, šalle. ja dikti pūš, tad šalli aiztinu līdz degunam.
:: Māris 2010.01.04 10:54 ziema beidzot klāt tā, ka nebaida ar atkusni un visa skaistā zaudēšanu, izbaudam, kam patīk, nevaru vien sagaidīt darba beigas, kad atkal varēs pavizināties ar savu divriteņu draugu :)
Lapas: 1  2
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 14 + 3 =
 »
Top.LV