Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!
Saulkrastu velosipēdu muzejs
Velosipēdu muzejs Krievijā!
Kur būtu nepieciešami veloceliņi?
Ziņa publicēta: 23.11.2008 15:02
Lasītāja Vita aicina apzināt vietas, kur Rīgā reāli būtu iespēja izveidot veloceliņus: "Var jau teikt: no Bolderājas līdz Sarkandaugavai vai no lidostas līdz Šmerlim, kas protams, ir tiesa, taču katram rosinājumam būtu jābūt pamatotam ar iespējām. Izbrauktam ar velosipēdu, ieskicētam kartē, lai varam apspriest."
Vita pievērš uzmanību Uģa Šēnberga arhitektu biroja mājaslapā publicētam ierosinājuma veidot veloceliņu Torņakalnā.
"Birojs Uģis Šēnbergs, arhitekts piedāvā arī Tev piedalīties velosipēdu celiņa projektēšanas, izveides un plānošanas darbā Rīgai. Viņi paredz savienot pilsētas centru ar agrāk izbūvēto maršrutu Imanta—Jūrmala, attīstot un izveidojot veloceliņu posmā Latvijas Universitātes mācību centrs Torņakalns — vecpilsēta.
Pilsētā ar vēsturisku apbūves struktūru sevišķi svarīgi nodrošināt labus apstākļus gājēju un velosipēdu satiksmei. Kā jau norādīts, liela loma jāatvēl gājēju un velosipēdistu drošības palielināšanas pasākumiem. Esošās situācijas pētījums liecina, ka velosipēdu celiņu nav ierīkoti pietiekami. Velosipēds var tikt izmantots kā transporta veids un kā pārvietošanās līdzeklis atpūtai un sportam, tas ir pieejams visām sociālajām grupām, jo ir ērts, ekoloģisks un efektīvi izmantojams pārvietošanās attālumos no 3—5 kilometriem.
Ņemot vērā pieaugošo velosipēdu lomu, mūsdienu transporta risinājumos nepieciešams attīstīt velosipēdu maršrutu tīklu, veicot sekojošus pasākumus:
atrisināt velosipēdu celiņu izveides variantus, paredzēt velosipēdu novietnes (arī apsargātas) gar parkiem, pie lielākajiem veikaliem un atpūtas kompleksiem izskatīt iespēju par jauna maršruta izveidošanu
attīstīt ar velotransportu saistītos pakalpojumus — noma, remonts u.c.
projektējot jaunas vai rekonstruējot esošās ielas, jāparedz nobrauktuves velosipēdiem un ratiņiem."
Attēlā: Uģa Šēnberga, arhitekta ideja iespējamam velomaršrutam.