Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Kur būtu nepieciešami veloceliņi?

Ziņa publicēta: 23.11.2008 15:02
Lasītāja Vita aicina apzināt vietas, kur Rīgā reāli būtu iespēja izveidot veloceliņus: "Var jau teikt: no Bolderājas līdz Sarkandaugavai vai no lidostas līdz Šmerlim, kas protams, ir tiesa, taču katram rosinājumam būtu jābūt pamatotam ar iespējām. Izbrauktam ar velosipēdu, ieskicētam kartē, lai varam apspriest." Vita pievērš uzmanību Uģa Šēnberga arhitektu biroja mājaslapā publicētam ierosinājuma veidot veloceliņu Torņakalnā.

Lapā ar adresi http://www.a4d.lv/lv/projekti/1280/komentari/ lasāms:

"Birojs Uģis Šēnbergs, arhitekts piedāvā arī Tev piedalīties velosipēdu celiņa projektēšanas, izveides un plānošanas darbā Rīgai. Viņi paredz savienot pilsētas centru ar agrāk izbūvēto maršrutu Imanta—Jūrmala, attīstot un izveidojot veloceliņu posmā Latvijas Universitātes mācību centrs Torņakalns — vecpilsēta.

Pilsētā ar vēsturisku apbūves struktūru sevišķi svarīgi nodrošināt labus apstākļus gājēju un velosipēdu satiksmei. Kā jau norādīts, liela loma jāatvēl gājēju un velosipēdistu drošības palielināšanas pasākumiem. Esošās situācijas pētījums liecina, ka velosipēdu celiņu nav ierīkoti pietiekami. Velosipēds var tikt izmantots kā transporta veids un kā pārvietošanās līdzeklis atpūtai un sportam, tas ir pieejams visām sociālajām grupām, jo ir ērts, ekoloģisks un efektīvi izmantojams pārvietošanās attālumos no 3—5 kilometriem.

Ņemot vērā pieaugošo velosipēdu lomu, mūsdienu transporta risinājumos nepieciešams attīstīt velosipēdu maršrutu tīklu, veicot sekojošus pasākumus:

  • atrisināt velosipēdu celiņu izveides variantus, paredzēt velosipēdu novietnes (arī apsargātas) gar parkiem, pie lielākajiem veikaliem un atpūtas kompleksiem
    izskatīt iespēju par jauna maršruta izveidošanu 
  • attīstīt ar velotransportu saistītos pakalpojumus — noma, remonts u.c. 
  • projektējot jaunas vai rekonstruējot esošās ielas, jāparedz nobrauktuves velosipēdiem un ratiņiem."

Attēlā: Uģa Šēnberga, arhitekta ideja iespējamam velomaršrutam.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Inga Buša 2008.12.03 12:44 Ļoti labs piedāvājums. Katram regulāram braucējam noteikti ir izstrādāts savs ierastais velomaršruts un problēmas esošajā maršrutā arī zināmas vislabāk. Domāju, ja katrs velosipēdists ievietotu kartē paša izmantotos velomaršrutus, tad tos apkopojot arī būtu redzami visintensīvāk izmantojamie maršruti, kuros noteikti būtu jāierīko veloceliņi. Man aktuālie posmi būtu: Darba maršruts: Ikšķiles iela Purvciemā – Ūnijas iela-vairoga iela, īpaši posms pāri tiltam, Mācību maršruts: Ikšķiles iela - Čaka, Barona, vai Brīvības iela līdz pat centr...
:: Normunds 2008.12.17 11:20 Izlasot šo rakstu sāku saprast ka Rīgas mērs beidzot nāk pie prāta
:: Aivis L. 2009.02.19 17:09 Domāju, ka ļoti labi būu veloceliņš kas būtu no centra un no Juglas uz Biķernieku trasi. Pats braucu ar velosipēdu treniņus biķernieku trasē, un cilvēku, kas izvēlas šo aktivitāti tur ir ļoti daudz. Bet ļoti nepatīkamās pārvietošanā pa Rīgas ielām dēļ uz trasi dodos ar auto. Pāri tiltiem no centra ar velosipēdu braukt ir ļoti neomulīgi. Tāpēc veiksmīgi ierīkots veloceliņš būtu lielisks risinājums.
:: Aigars Bērtulis 2009.02.27 01:17 Domāju, Ingas variants ir pārdomāts un visreālāk izdarāms. Pats saskāros ar grūtībām, plānojot sākumu brauciena maršrutam pilsētas dienvidu virzienā. Vislielāko problēmu sagādā apbraucamo ceļu loki, kuriem pāri tikt ir grūti.
:: Andris_R 2009.03.25 10:37 Manuprāt piemērota vieta kur ir iespējams izveidot veloceliņu ir Lokomotīves un Salapils ielas gar dzelzceļu. Tur ir brīva vieta kur ar mazākiem līdzekļiem varētu izveidot veloceliņu, kuru varētu izmantot gan velo braucēji, gan skrituļotāji. Ja nav līdzekļu veidot pilno maršrutu no paša centra līdz Ķengaragam tad jāveido vismaz dažu km. posmi. Kad būs vairāk naudas tad tos varēs savienot vienotā tīklā.
:: Vidvuds B. 2009.05.29 18:31 Rīga-Olaine
:: Māris 2009.07.30 11:55 Veloceliņiem jābūt uz VISĀM ielām abos virzienos! Kā normālās Eiropas pilsētās...
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 16 + 3 =
 »
Top.LV